SJ's restidsgaranti

När jag åkte upp till Vännäs sist var tåget nästan 2 timmar försenat. SJ skryter ju ofta och vitt och brett om hur bra de är på att hålla tiderna och att de ger ersättning om tåget trots allt varit försenat. "Vad bra", tänkte jag och fyllde i alla uppgifter på nätet om ersättning. Döm om min förvåning när jag får svar från kundservice där de förklarar att ingen ersättning kommer utgå eftersom tåget inte var tillräckligt försenat!

De har en policy som ger ersättning efter hur länge tåget var försenat i förhållande till resans längd. I mitt fall (där resan tar mer än 10 timmar) måste tåget vara mer än 3 timmar försenat för att ersättning ska utgå. Skojar dem eller?? Så de menar på fullaste allvar att nästan 3 timmars försening är helt normalt? Typ som att "eftersom resan tar så lång tid så får man räkna med upp till 3 timmars försening"? Hur i hela friden ska man då kunna planera sin dag? Man kan liksom aldrig veta när tåget går. Om man har tur kanske det bara är 2 timmars försening.

Skärpning SJ. Restidsgaranti ska gälla när tåget är försenat, oavsett resans längd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0